Jonas Jo 2/2 2012

Idag blev det mest lek för mig och Jonas. Min handled var inte okej och självklart hade jag lyckats glömma hjälmen.
Satte på honom repgrimma och började med en join-up i paddocken. Brall var det här sa Jonas!
Han kom med en gång när jag kallade in honom, men nästan direkt så skickade jag ut honom en liten bit igen, kröp ihop och sprang baklänges och ropade på honom. Detta tyckte Jonas var jätteskoj när han fattade vad det gick ut på och kom galopperande mot mig ett par gånger! Vi lekte även följa John och sprang runt och jagade varann, hoppade även över ett hinder som stod framme. Han var väldigt positiv hela tiden och verkade ha lika roligt som jag. Sen började jag göra det lite svårare för honom. Jag gav honom en signal, men han fick själv räkna ut vad jag ville. Jag skickade t.ex iväg honom, kröp ihop och lutade mig åt vänster. Jag ville att han skulle snurra runt åt vänster. Han blev riktigt frustrerad till en början och nöp irriterat efter mig. När han sedan gjorde rätt fick han massa massa beröm och klapp, och då blev han väldigt stolt över sig själv :)
Som avslutning tog vi en promenad/joggingtur runt kyrkogården. Han tycker inte alls om att vara där, vet inte riktigt varför. Han blir nervös och fnyser och känns allmänt obekväm med att vara där.
Väl i stallet blev det massa mys innan han gick ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0