Loke 28/2 2012

Idag var verkligen inte mitt och Lokes bästa pass.
Redan på gången var han otålig och spänd och när jag började skritta fram ute på banan var fruktansvärt ofokuserad vilket gjorde mig stressad och flack i mina hjälper när vi värmt upp. Han var dessutom väldigt stel idag, vet inte om han kanske hade träningsvärk?
Jobbade hursom mycket med halter och lite i serpentiner för att försöka få loss sidorna lite. Mot slutet gjorde jag även lite galoppfattningar.
Vid ett tillfälle när vi tog en paus på halvlång tygel och precis skulle gå genom ett av hörnen mot stallet skenade han plötsligt iväg i världens fart! Först blev jag arg och gjorde mig beredd på en bockserie för jag trodde han dummade sig, men så såg jag att han visade ögonvitorna och kände hur han sänkte ryggen och drog åt sig rumpan. Han var rädd!? När jag lugnat ner honom och vände mig om fick jag se en liten tjej som stod vid staketet, antagligen hade hon kommit utrusande från stallet när Loke inte vart beredd, så det var antagligen det han blev rädd för.
Som sagt inte vårt bästa pass, men det tar vi igen en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0