Loke 6/2 212

Dagens pass började med en avramling.
Kände att han var varm i framhovarna, antagligen efter gårdagens skogstur. Bestämde mig för att skritta en runda  barbacka och sen göra ett skrittpass i paddocken.
Men. När vi skrittar runt gården och ska passera en såndär metallvägspärr så slår min fot i den så det klingar till, och innan jag hann reagera for ponnyn iväg och jag landade med en duns på gångstigen. Ouch...
Tog mig upp igen och fortsatte. När vi kom tillbaka till gården mötte vi Sabina, som upptäckte att Loke trampat sig och blödde, så jag tog in honom och kollade och gjorde rent. Han ömmade inte och verkade inte halt, så jag bestämde mig för att köra ändå.
Dock började han markera när jag ridit en stund, så jag satt av och gick in.
Väl inne fick han en rejäl omgång med borsten! Han har börjat fälla, så det är bokstavligt hår överallt!
Kul med ett vårtecken dock ;)
Är nyfiken på hur han ser ut i sin sommarpäls!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0