Veckan

Jag lovade ju en sammanfattning av veckan så här är den.
Har mest jobbat, men ridmässigt har det varit lite olika.
'
Loke
Har inte haft någon motivation alls gällande Lokes ridning denhär veckan. Har varit ute och gått, longerat och ridit ganska oseriösa pass, och även toleranstränat lite. Loke har inte så mycket självbevarelsedrift. Jag kan stå och dunka en pulka i skallen på honom och han är lika glad för det :P
'
Princess
Sessan är ett 25årigt halvblodssto som står i samma stall som Jonas. Fruktansvärt fräsch gammal tant! Jag blev ombedd att rida henne då en av hennes medryttare inte kunde just den dagen.
Det blev lite lära-känna ridning, böjde igenom och kände på gångarterna. Det var lite knaggligt underlag men Sessan klagade inte!
'
Jonas
Red en sväng ute idag. Han var rejält pigg men höll sig ganska bra i skinnet tycket jag. Skrittade bort förbi Sörbokorsningen och fortsatte tills jag kom ut i skogen. Har aldrig varit där borta förr så jag red inte så långt innan jag vände. Vi travade lite granna och när jag tyckte han skötte sig bra med det fick han sträcka ut i en rejäl galopp! Inte alls honom emot kan jag säga. På hemvägen var han lite jobbig stundtals och tacktade, gick i sidled och slängde med huvet. Han lugnade dock ner sig och vi fick kämpa oss hem i vind och flygande vassa isflisor. Väl hemma verkade han ganska nöjd och fick stå inne då hans utetäcke var helt genomsurt! Dock verkade han inte ha så mycket emot det heller :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0