Jonas Jo och Loke 19/1 2012

Hade morgonen på BRS idag. Mysigt som vanligt att komma och pyssla med pållarna på morgonen.
Iaf, bestämde mig för att ta Jonas direkt innan han fick gå ut så att jag slapp springa in och ut med honom. Han blev lite grinig när han inte fick komma ut direkt men ville ändå gärna stå och mysa (kanske för att slippa jobba ;P).
Klädde på honom allt som krävdes för longering och tog mig ut till paddocken.
Han var väldigt spänd i början och ville inte riktigt lyssna på mina kommandon, men när han väl fått "stressa färdigt" blev han mjuk och lugn och lyhörd.
När jag var nästan klar började det regna lite på oss och jag märkte att Jonas började frysa, så jag travade av honom lite snabbt och sen gick vi in. Väl inne ville han stå och mysa massor, gulleponnyn. När jag kom senare på kvällen och skulle ta in honom ropade han t.om efter mig!
Jonas i en galoppfattning :P 
Behöver jag säga att han tjöt oxå? ;)




Efter jobbet tömkörde jag Loke en stund. Det gick mycket bättre än sist! Han var lyhörd och fattade mycket snabbare vad jag ville och önskade. Körde både på volt och i olika vägar på ridbanan. Gjorde även mycket halter, vilket han tyckte var särskilt jobbigt, men han gjorde ändå ett par helt klockrena! Duktiga gubben!
Sendan kom Karro ut med Löparn i paddocken, vilket var en megastor distraktion för Loke och han blev flängig och kollade mer på dem än på mig, så jag valde att avsluta med att låta honom trava av på longerlina. Innan jag gick in flyttade jag bak- och framdelen lite för att vara säker på att han var lite lösgjord.
Stretchingen idag gick sådär, han blev ensam i stallet när de andra gick lektion, så han var mest intresserad av att lyssna och kolla efter dem, men jag är nöjd ändå!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha, kan riktigt höra hur han tjuter i fattningen. ^_^

Visst känner man sig väldigt välkommen när han gör så :P Jag brukar knappt hinna ur bilen innan han börjar ropa efter mig. ^_^

2012-01-19 @ 22:09:11
URL: http://www.linneamarkstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0