Loke 26/1 2012

Idag blev det longering.
Hade planerat en liten bomövnnig för honom så att han fick lite styrketräning och hade även tänkt jobba mycket med galoppen.
Meeen jag fick modifiera planen lite, eftersom ponnyn var explosionspigg! Ett tag hängde jag mest i änden av linan och hoppades att han skulle stanna (och att jag skulle hålla mig på fötter).
Så jag släppte lös odjuret och han sprang som en sate och bockade runt i hela paddocken! (Nån har blivit pigg av kylan tror jag?) När han lugnat ner sig kallade jag in honom, satte på honom grejerna igen och återgick till lite mera seriöst arbete. Lät honom gå över bommarna några gånger i varje varv, men koncentrerade mig mest på vänstergaloppen sen. Han blev ganska arg på mig när jag bad honom fatta-sakta av-fatta-sakta av, så han protestbockade några gånger. Men när han gjort två "rena" fattningar i rad gav jag mig, bytte varv och körde ett par fattningar där oxå. Travade sedan av honom utan linan, han är jätteduktig när det gäller att hålla sig på volt runt en även om han är lös.
När vi sedan skrittade av var han sjukt flåsig, han fick ett ordentligt kondispass idag, token :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0