Stolt!

Idag red jag inte Loke eftersom han gick privatlektion, hans blir ganska trött mentalt snabbt, så han hade nog inte orkat ett pass till.
Men gud så duktig han var på lektionen! Det var en lite mindre erfaren tjej som red, och han skötte sig exemplariskt! Jag gick ju bredvid ganska mycket, men ändå. Han hade fokus på uppgiften, även om han inte fattar det där med att gå lektion än. Han gjorde varken mer eller mindre än han skulle, och i slutet gick jag en bra bit ifrån honom och han försökte knappt ens komma in till mig (vilket han gjort en del innan). Eleven fick även trava för första gången, longerade henne och Loke var så hilma snäll och bara lunkade i långsam trav och såg riktigt avslappnad ut!
När lektionen var slut hjälpte eleven mig att göra iordning och ta ut honom i hagen. Hon fick leda, och jag gick en liten bit framför. Loke var som en liten valp. Han är så hilma go och snäll, verkar verkligen gilla barn och när det är flera som pysslar med honom!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Han komme bli en perfekt lektionshäst med andra ord. ;)

2012-01-09 @ 15:41:59
URL: http://www.linneamarkstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0