Jonas 3/6 2012

Känns både i kroppen och knoppen att man haft 2 helger utan nån vidare vila nu, därför kändes det inte som nån bra idé att sätta sig och rida. Snedvriden rygg och svullen blå häl = aj! 
Tog in Jonas och borstade lite, sen gick jag ut i paddocken för att släppa honom lite. Tog med mig den långa longerpisken då jag misstänkte han skulle vara ignorant, vilket han oxå var till en början. Det var mycket intressantare med gräs än att lyssna på mig. Men efter ett par skarpa tillsägelser insåg han att det kanske var ganska bra att lyssna på mig ändå, och han blev mycket följsam. När han busat av sig lite så bad jag honom komma in på en mindre volt där han fick göra mycket tempoväxlingar och även öka och minska volten. När vi jobbat med detta i båda varven en stund och han var avslappnad nog så kallade jag in honom till mig. Vi lekte lite följa John, jag bad honom stanna över en bom som låg framme och sen fick han gå i sidled av den. 
Han kändes väldigt tillfreds när han fick äta lite gräs innan vi gick ut i hagen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0