Loke 4/6 2012

Då Markström låg hemma med migrän och inte orkade ta sig upp till Jonas idag frågade hon mig om inte jag kunde fixa höpåsarna till honom. 
Så jag sadlade Loke och red upp till BRS! Skönt att det inte är så långt!
Jag var dock lite stressad när jag gjorde iordning, vilket jag fick betala för sen. Loke var spänd som en fjäder nästan hela vägen upp, skyggade, var tittig och allmänt nervös. Detta kändes väldigt ovant, men ändå ganska nyttigt för mig som verkligen ogillar när hästarna blir sånna. Men jag kunde inget annat göra än att fortsätta rida och uppmuntra mesponnyn och bara verka glad. 
När vi sen kom upp till BRS så slappnade han av en del, särskilt när han fick se Jonas, som han tom ropade efter, verkade som att han kände igen honom trots att de bara träffast ett par gånger. 
Han fick stå inne i Jonas box medan jag fixade höet, han var även snäll nog att djuprengöra Jonas krubba när han ändå var där.
Hemvägen gick mycket lugnare, han ropade en hel del den första biten, men när han inte fick svar gav han sig. Galopperade en längre sträcka där vi fick plats, han kändes verkligen pigg och glad! Efter det skrittade vi resten av vägen hem. 
Lilla knäppa ponny, du är bra rolig du!

Städpatrullen ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0