Loke 11/3 2012

Efter att ha lunchat med Markan åkte jag till 4H för att motionera Loke.
'
Har inte ridit honom på 4-5 dagar eftersom jag vart sjuk, så jag bestämde ganska tidigt att jag skulle löshoppa.
Byggde upp en miniserie med skutt-galoppbom-skutt för att han skulle få tänka lite.
Gick ut med honom och värmde upp ganska länge och hade även lite vett och etikett, vilket jag kände att han hade blivit lite sämre på nu när vi inte repeterat det på några dagar. 
Han var riktigt pigg, när jag ledde honom över bommarna första gången körde en brötig motorcykel förbi uppe på vägen som han bara var tvungen att blir lite "rädd" för så att han kunde få kicka och busa lite.
'
När jag sedan släppte honom var det massa bus i ponnyn! Han ville att jag skulle leka med honom lite mellan varje omgång han kom på serien och hoppade omkring hade världens fest!
Men när jag bad honom lugna sig och stanna så att jag kunde ändra i serien så stod han helt stilla där jag bad honom stanna och väntade på att jag skulle skicka iväg honom. Varje gång! Han brukar vilja småsmyga lite men idag var han bara helt enormt lydig!
Även inkallningarna var helt klockrena! Jag behövde bara ropa på honom och sätta mig på huk så kom han med en gång! Lyckaaa~
Han blev ganska snabbt trött så det sista innan jag avslutade med honom blev att han fick hoppa ett ensamt hinder på 60cm.
Medan vi travade av hände nåt som nästan fick mig att fälla gäldjetårar.
Det kom en kvinna med en hund uppe på vägen just när Loke kom i hörnet närmast vägen. (Jag stod ungefär mitt i paddocken.) Hunden kastar sig fram mot Loke och börjar skälla! Loke blir såklart jätterädd och rusar iväg! Jag ropar på honom och pratar lugnt och ptroo:ar. Då vänder han och kommer fram till mig och ställer sig så nära han kan och så att jag är mellan honom och hunden. Jag var tryggheten. Åh jag blev så galet lycklig! Att han valde att komma till mig när han blev otrygg kändes så obeskrivligt underbart!
Efter det skrittade vi av och gick in.
Underbara, fina ponny! Jag ångrar att jag inte tog med kameran ut!! 
Det var nog bra att vi var ifrån varann några dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0