Loke 14/3 2012

Uteritt idag igen, kunde helt enkelt inte motstå det fantastiska vädret!
Red på mitt hack, övervägde att rida barbacka, men han fäller fortfarande som ett monster, så det blev sadel.
Försökte inte vara överdrivet seriös idag, men jag satte ändå en del press på honom i form av att jag ville att han skulle samla upp sig i nerförsbackarna och lägga mer vikt baktill. Satte även lite press på honom i traven och galoppen, ville han skulle tänka framåt utan att bara springa. Annars var det skritt på lång tygel. Det var faktiskt lite tungsprunget i skogen nu när det börjat smälta på riktigt, ponnyn tyckte det var jooobbigt!
Han kändes dock riktigt nöjd när vi red hem, svettig men nöjd. Och är ponnyn nöjd är jag oxå nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0