Loke 21/3 2012

Usch, idag kan nog klassas som ett av mina värsta ridpass någonsin!
ALLT var fel med mig idag!
Det började redan när jag gjorde iordning med att det kom besökare som retade upp och försökte hetsa gässen, de hoppade ut och in ur hagen, ropade, klappade och hade sig. Gässen blev ju såklart skitstressade! Jag personligen tål inte att folk beter sig på detta viset mot djur, så jag gick och sa till, men fick ett halvdant, lite smått tyket svar.
Efter detta kunde jag verkligen inte slappna av, minsta ljud gjorde att jag gick för att kolla så de inte stressade gässen mer.
Jag hade egenlitgen tänkt rida ut en sväng och sedan rida i paddocken, men jag kunde verkligen inte med att lämna gården pga dessa besökare, som inte visa någon som helst respekt mot varken fåglarna eller de andra djuren. Så jag vände ganska fort. När jag kom tillbaka var det första jag såg besökarna som nu tagit dit sina mammor, stå och retas med gässen ännu en gång! Även mammorna deltog och försökte få hangåsen att bita efter deras kjolar. Och tillråga på allt står en av dem och röker och BLÅSER RÖK PÅ gässen! Jag trodde jag skulle bli vansinng! Jag sa till dem ännu en gång och att de inte fick röka på gårdsområdet. Även denna gång fick jag ett ganska tyket bemötande. (Trots att jag alltid försöker vara så trevlig som möjligt!)
Jag gick in i paddocken och började försöka göra nåt vettigt men jag det gick verkligen inte!! Jag kunde inte fokusera för fem öre och kollade ständigt över axeln för att hålla koll på besökarna. Loke är en riktig humörskännare, så han var minst lika ofokuserad han och jag kände mig ganska taskig mot honom, men jag KUNDE bara inte slappna av!
Så småningom kom Sabina ut och "tog över", så jag gav mig ut ur paddocken för att försöka slappna av och rida i sommarhagen, men nej, nu var jag bara arg, irriterad och stressad. Det kändes verkligen inte bra att sitta och rida, så jag satt av och lät Loke äta lite gräs och sedan gick vi till ängen och tillbaka.

Fy fasen, det känns så orättvist mot hästen sådana här dagar, inget vettigt gjort alls. Och det var BARA mitt fel!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0