Loke 28/3 2012

Eftersom det blåste halv orkan bestämde jag mig för lite löshoppning idag, Loke blir så pigg när det blåser! 
Ställde fram 5,5:an (hjälphinder+oxer med 5,5 meter emellan, ca 1 galoppsprång). 
Började med att promenera runt gården med honom innan vi började passet, han kändes lite tittig men höll sig lugn. Väl i paddocken släppte jag honom och vi gick tillsammans genom löshoppsserien. Hade glömt att lägga ner krysset på marken men när jag kom på det så var det lite för sent, det var iofs bara 30 cm högt så det kliver han över tänkte jag, men nej, han gjorde ett lite klumpigt hopp! Kunde inte annat än skratta åt honom! 
Han hade bra energi när han väl började komma på övningen i trav, dock var han lite slarvig de första gångerna. Parkerade honom varje gång jag ändrade eller höjde, vilket han idag var lite otålig med, han ville gärna smyga iväg eller gå med mig. När hindret låg på 60 cm började han slarva rejält några vändor och verkade inte koncentrera sig alls, så jag manade på honom ganska rejält en gång, vilket gjorde att han vaknade en del. Höjde till 70 cm, och första gången han kom på det slog han i med bakbenen och fick världens spel och blev skitarg! Hade iofs väntat mig att han skulle bralla under passet men trodde inte han skulle bli arg för att han slog i. Gången efter tog han i rejält och det såg faktiskt riktigt bra ut, även om han inte kom hysteriskt högt över. Höjde till 80 cm, men då verkade han få svårt med hjälphindret på nåt vänster, så jag sänkte igen och tog bort det. Nör han kommit ett par gånger utan hjälphindret höjde jag till 80 igen, och nu fick han mycket lättare för sig! Han fick massa energi och kom på hindret helt självmant och rejsade på långsidan efter. Ville inte att han skulle ta ut sig helt eftersom han skulle gå lektioner sen, så jag bad honomm lugna ner sig och sänkte hindret till 60cm och lät honom komma på det en gång som avslutning. 
När jag sedan travade av honom lyckades på nåt vis vinden blåsa utt paddocksginden precis i rätt tid för att en liten gul ponny glatt skulle trava ut genom den! *facepalm* Sprang efter honom men när jag kom runt stallknuten stod han och såg vilsen ut halvvägs upp till parkeringen. Jag ropade på honom och han vände sig om och tittade bekymrat  på mig ungefär som "Men, hur gjorde jag nu!?" 
När vi kommit in i paddocken igen skrittade vi några varv innan jag byggde bort och sedan gick vi ett varv runt gården som avslut.

Ja, mobilkameran är ju den bästa, men iaf, 80 cm ^^

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Såg när du värmde upp, va på väg att hämta henke då. :P

2012-03-28 @ 21:43:50
URL: http://jonasjoochjag.blogspot.com
Postat av: Natha

Följa varandra via bloglovin?? ^^

Förresten vi har samma grimma x)

Var bara tvungen att säga de ;)

Kram!

2012-03-29 @ 15:46:02
URL: http://nathaliekvall.blog.se
Postat av: Natha

Följa varandra via bloglovin?? ^^

Förresten vi har samma grimma x)

Var bara tvungen att säga de ;)

Kram!

2012-03-29 @ 15:46:32
URL: http://nathaliekvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0