Loke 11/4 2012

Eftersom han har varit väldogt pigg i veckan så bestämde jag mig för att rida ut. 
Han var jätteglad och framåt hela tiden! Jag satt mest på lång tygel och styrde med vikt och skänkel.
Det blev ganska högt tempo, behövdes inte mycket för att han skulle öka farten och fick han själv välja la han sig gärna i galopp och rullade i lugnt och bra tempo ganska långa sträckor. Vi kom vid ett tillfälle fram till en lite extra uppförsbacke, och just när vi skulle börja klättra upp så smackade jag tyst åt honom för att upp muntra lite och han svarade genom att ta i för allt han hade och häva sig upp i galopp! När vi kom upp så himla nöjd med sig själv och gick och frustade och tuggade väldigt förnöjt. Det märks hur mycket bättre kondis han fått och hur mycket mer han orkar!
När vi kom tillbaka hem böjde jag igenom honom en stund i paddocken, han kändes avslappnad och fin!
När vi kom in myste vi ordentligt i boxen och han fick äta sin lunch inne, då de andra hästarna redan fått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0