Loke 14/5 2012

Eftersom det blåste halvt storm så bestämde jag mig för att jobba från marken eftersom jag inte har riktigt så stark dödslängtan. Precis som jag förväntade mig så var Loke sjukt pigg av blåsten och spände upp sig och fjantade runt när vi värmde upp genom att ta en promenad runt gården. 
När vi sen kom till paddocken släppte jag lös honom, och man kan väl säga att han var mer över än på marken. När han fått ladda ut lite kallade jag in honom och stretchade honom lite innan jag skickade ut honom på en volt. Jag satte extra krut på lydnaden och gjorde mycket tempoväxlingar och mycket övergångar skritt-trav. Även lite galoppfattningar. Kallade sedan in honom och gjorde lite lösgörande övningar med ledrepet, överböjde honom lite för att stretcha ut sidorna ordentligt. Han tyckte jag var jättejobbig och ville trotsa och testa lite, men när han fattade att jag inte brydde mig så gav han upp.
Stretchade en gång till innan vi gick in.
Nästa pass blir den ett dressyrpass för ponnyn, ska ridas igenom ordentligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0