Loke 18/5 2012

Idag red jag ett pass dressyr under Markströms vakande öga. Kändes bra att ha nån att bolla lite med och få tips och idéer. Ponnyn var stel och tyckte att jag var en flisa i roven och tyckte att jag var sååå jobbig! Vi jobbade mycket med böjningen och ställningen och med att stretcha ut sidorna på honom, även en del med tempot. 
Jobbade mest i skritt, prövade lite trav men där blev jag bara frustrerad när det inte funkade som jag hoppats, så för allas vår skull gick vi tillbaka till skritt! Han kändes dock fin mot slutet och avslutade när jag kände att vi båda började bli trötta. 
Skulle skritta av barbacka, men på nåt vis blev det istället att jag testade att rida med "halsring". Han kändes väldigt avslappnad i alla gångarter, sen var styrningen inte helt hundra men vad ska man säga, det var första gången vi prövade på riktigt!
Överlag ett bra pass, kändes bra att ha nån på marken som såg det hela utifrån. Tack Markan för hjälpen! :D


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Any time! ;)

2012-05-18 @ 22:10:03
URL: http://jonasjoochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0