Loke 21/5 2012

Idag var det såååå varmt, så jag bestämde mig för att rida ett kort men intensivs skrittpass i paddocken. 
Red igenom honom ordentligt och han var så fin! 
Han hade bra bjudning fram, var mjuk och följsam och verkade tycka att det var kul att dressyra lite! Han sökte formen många gånger och kändes väldigt avslappnad. Red mycket böjda spår och hade lite samma tänk som när jag red för Markström i fredags. Red även lite sidförande, vilket han tyckte var lite jobbigt, men han försökte knappt smita och gick på bra framåt. 
Efter en kort paus jobbade jag mycket med halter. Nu började han bli lite trött och stretade emot lite grann, men efter tre rena halter i rad i båda varven så gav jag mig, ville att han skulle sluta medan han fortfarande var positivt inställd till arbetet. 
Idag var han verkligen min lilla dressyrponny! ^^


Det tar sig ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0