Csenge & Tristan 28/11

Började med att leka med Bengan lite, samt lite provosorisk löshoppning.
Som nästan alltid tog det en liten stund innan hon kom igång och ville leka, men när hon väl kom igång var hon superlycklig! Hon gick självmant på hindret, men tyckte det var lite kul att försöka finta mig om jag försökte fösa henne mot. Nöjde mig med 50cm, då hon inte hoppat sen igångsättningen. 
Valde att låta henne själv få bestämma när hon var klar, och när hon kom in till mig var hon såå nöjd med sig själv! 
 
Sedan blev det en tur med Tristan i skogen. Försökte mig på lite skogsdressyr, men Trisse ville mest bara springa, så vi körde nåt mellanting, lydnad och ökningar av gångarter typ, och så lite lösgörnade på det. 
Kul att han känns så pigg i skogen nu, innan har han varit lite halvloj, inte velat gå på framåt riktigt. 
Det blev ett rejält pass stretching när vi kom hem. Ska nog försöka mig på att massera honom lite med, han är så väldigt trång runt bogbladen. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0