Csenge & Tristan 7/11 2012

Först ett lätt dressyrpass på Bengan, som jag börjar rida ca en gång i veckan. 
Hon är under igångsättning, så det blev mest fokus på grunderna, start, stopp, lite lösgörande i skritt och trav. Red på mitt hack, vilket hon verkar trivas bra på, dock gick hon emot det lite, antagligen för att hon inte orkar ta stöd på det ordentligt. 
När jag varvade ner kunde jag inte motstå, utan gjorde om tyglarna till halsring och red omkring lite. Hon var SÅ duktig och känslig. Volter, serpentiner, halter, hon var så lättstyrd och lyhörd! Duktig kicka!! 

Efter lunch gick jag en promenad med Tristan tillsammans med mamma och Löparn. Vi gick ner ett varv i Fjärdingparken som lite miljöträning. Trisse tyckte allt var jättespännande och han var nyfiken på allt! Det är lite kul när man är ute "bland folk" med hästarna, många vill hälsa och klappa, hur bra träning som helst! Påväg tillbaka passerade vi Fjärdingsskolan, och i ett fönster stod ett gäng barn från särskolan och vinkade, så jag gick fram med Triss till fönstret, och han stack fram mulen och blåste imma på fönsterrutan. Barnen blev totalt lyriska och log verkligen från öra till öra, en liten kille gjorde tummen upp med båda händerna! Så himla gulligt! 
Passade på att gå genom en tunnel påväg hem med, och som väntat var han helt orädd. Nästan så jag misstänker han är 15, inte 5 ;)


Några bilder, enjoy :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0