Tristan och Csenge 2/11 2012

Skulle ha ridit, men bestämde mig för lite hästhjärngympa ist. 
Tog ut båda i paddocken och de fick jogga lite. Csenge ville mest leka, vilket vi oxå gjorde lite, men annars höll vi ett väldigt lågt tempo. Kallade in dem och ställde dem bredvid varann. Sedan ville jag att de skulle följa mig båda två, och stanna när jag stannade. Därefter tog jag med mig en i taget, vilket var lite svårare eftersom de blev lite osäkra. De fick vila lite och ta in vad vi just gjort och de fick massa beröm! Jag började gå runt dem, först en i taget sen runt båda samtidigt i en stor cirkel. De blev mycket konfunderade över detta men stod ändå kvar som jag bad dem. Sen gick vi en bit till och vi gjorde lite vändningar och flyttningar, vilket för mig var lite svårt med två hästar men det funkade ändå hyfsat. 
Parkerade dem igen och tog dem nu en i taget så de fick gå cirklar runt varann. Tristan tyckte detta var särskilt jobbigt när han var tvungen att stå kvar, men han höll sig ändå i skinnet. Avslutade med lite följa John och en massa kel och beröm!


När vi kom in verkade dom väldigt nöjda och båda tuggade och slickade runt munnen en hel del!

Gullisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0