Tristan 14/9 2012

Idag kändes et inte soma tt sitta och rida var det jag helst ville göra pga vädret, så det fick bli lite longering med två travbommar och en upphöjd bom på mittvolten istället. Började med att gå med honom över bommarna och visa att det var okej, lite misstänksam var han. 
Sedan bad jag honom gå ut en bit ifrån mig och började låta honom gå själv över bommarna. Sedan började vi trava och då fick han gå även över den upphöjda bommen. Han var ganska så klumpfotad, men han har aldrig hoppat något förr så det kändes ändå okej att han faktiskt tog sig över, även om han rev majoriteten av gångerna.

När vi hållit på en stund och jag kände mig nöjd så knäppte jag lös honom och han höll sig bakom mig och var nyfiken på vad jag gjorde medan jag plockade undan. Passade på att ta upp en bom och luta den mot honom, lite misstänksam blev han men han accepterade det. Tog upp bommen och föste den över ryggen på honom så att den kom över och lutade mot hans andra sida. Han tyckte nog jag var dum i huvet, men kvar stod han och nosade på bommen, duktig kille! Han fick även bekanta sig med en kona, strök den mot honom och satte den uppe på hans kors, lite konstigt men inget farligt tyckte Tristan. Sen lekte vi lite i en vattenpöl (läs: sjö) som blivit i ett av hörnen av paddocken. Han var liiite skeptisk men gick med i efter mig och stod och lekte tekokare och bubblade i vattnet. När vi sen gick in gjorde jag lite lätt stretching för att kolla hur rörlig han var innan han fick gå tillbaka ut i hagen. 
 
Mycket tanke för ponnyn idag, han kommer sova gott inatt! ;) 
 



Kommentarer
Postat av: Claudia

Hahaha det blir en riktig polishäst av honom ;)
Bilden med grisen är super ju!

Svar: Haha jag trodde han skulle vara lite mer misstänksam, men han tar det jättebra, vilket är bra för jag brukar utsätta hästarna för det mesta konstiga ;)Dom har nosat på varann flera gånger, men dom vet inte riktigt vad de ska tycka om varann ^^
Linnéa Köhler

2012-09-14 @ 22:02:48
Postat av: Claudia

Det är bra! Då förvandlar man rädsla till nyfikenhet ;) Du har väl märkt kanske på hans reaktioner att jag har utsätter honom för konstigheter med. Höns tycker han är intressanta med :D

2012-09-15 @ 00:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0