Tristan 21/9 2012

Kom till stallet tidigt och borstade och fixade och sedan gick vi ut i hagen för lite fotografering. 
Efter det gick vi in igen och så red jag en kort stund för min kollega Linda. Det gick riktigt bra faktiskt, han började försöka höja och arbeta med ryggen, och vilket swung han fick i steget när han gjorde detta! Jag som satt barbacka fick närstan lite svårt att hänga med, tur han är så bred och stadig! När han började bli trött avslutade vi och jag provade helt snabbt att rida runt lite med bara tyglar om halsen på honom. Lite trögt, han försökte ändå förstå. När jag sedan tog bort tyglarna och bad honom gå framåt blev han osäker och visste nog inte riktigt vart han skulle ta vägen, så han valde att följa Linda ist. Hon började springa omkring och han hängde på med mig asgarvandes på ryggen. Han blev tillochmed lite busig och gjorde en rivstart och galopperade ikapp henne! Hur gulligt som helst! 

Här kommer några av bilderna, lite oskarpa kanske, skyller på vädret :P

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Den sista bilden är verkligen hur fin som helst!! Vackraste skäcken!

2012-09-22 @ 20:26:48
URL: http://nyman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0