Tristan

Nu var det dags igen, ny häst.
Tristan, en tinkerkille på 5 år, ska stå på prov på jobbet i två veckor för att vi ev ska ha honom på foder. 

Han kom igår, och idag lärde vi känna varann lite. Jag kollade honom från marken, såg hur han verkade i personligheten och lekte lite följa John. Sen satt jag upp lite kort barbacka och kollade av att alla grundkommandon satt. Efter det fick han en välbehövlig dusch och jag redde ut hans man och svans. Kommer ha träningsvärk imorgon ;)

Känns skönt att få lite kontinuerligt hästpyssel igen, det är något jag verkligen saknat. Vi får hoppas att det håller sig! 
 
 
Morgonens hopsläpp med de andra galningarna.

Mer dramatik än så var det inte :P

Jobb i paddocken


Ren ponny efter dusch :D






 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0