Tristan 11/4 2013

Red med mamma och ett par av hennes elever ut. 
Det kommer bli enbart bettlös ridning ett par veckor pga såret efter den uttagna vargtanden, men det gör mig inget alls! Då får vi öva mer på vår kommunikation. 
Han var lite spänd och skvättig i början och gjorde en riktig Tristan på ett ställe där en fågel flög upp och han tänkte skyggat, men marken var så lös att han knäade istället och jag for ordentligt över halsen på honom. Här kom hans långa man väl till hands kan jag lova, hade jag inte grabbat tag i den hade jag nog åkt i marken. Det var dock över på nån sekund och han fortsatte som ingenting. 
Väl i skogen och efter lite trav blev han sitt vanliga lugna jag igen, dock blev det mest skritt eftersom det jag mycket is på sina ställen och han nu är broddfri. 
Hemma igen blev det lite stretching och allmänt gos! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0