Csenge 21/8 2013

Idag blev det tömkörning. Började med att gå en sväng runt gården, och krävde att hon skulle gå på framåt och inte sega! Hon kändes lite osäker när hon gick först "utan stöd", men det gick över.
Väl i paddocken tappade hon väldigt mycket bjudning och jag fick fundera ut ny plan. Bestämde mig för att bara köra på rakt spår efter en stund, och fokusera på att få långt steg på henne. Hon var jättefin stundtals och jobbade fint, men när det blev för jobbigt slog hon över i galopp istället... Hurra sa jag som fick kuta som en dåre för att få en bra snäll avsaktning :P 

Mot slutet fick hon springa lös tillsammans med Lady, som Sabina var och jobbade med samtidigt. Det var typ hur kul som helst!!!! Hahaha så söt är hon Bengan, tog i från tårna och busade runt ^^ 
Avslutningsvis gick vi några varv med hästarna lösa berdvid oss, och Cenge var sjukligt följsam, trodde hon skulle vilja gå mer efter Lady, men hon höll sig lydigt hos mig! :)

BästeBeng <3

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0