Csenge & Diana 5/8 2013

Två dressyrpass idag,första på Bengan.

Hon kändes pigg och arbetsvillig redan från början! Hade ställt ut några konor som vägvisare för lite skänkelvikningar. Värmde upp mest i trav med mycket fokus på att hon skulle röra sig mycket framåt och länga på steget. Började sen med lite lätta skänkelvikningar i skritt med några steg åt gången, sen rak. La in lite volter i hörnen. Sen började jag med längre skänkelvikningar i skritt,och travövergångar på motsatt långsida. Här förstörde jag mycket av passet, jag kunde inte hitta min tyngdpunkt alls, det kändes som att jag mest flöt omkring i sadeln. Det blev bättre när jag började med skänkelvik i trav med galopp motsatt långsida, men det kändes ändå lite ostadigt. Bengan hade svårt att få med sig bakdelen sidvärts i trav, men hon kändes ändå positiv hela passet!
Efteråt blev det stretch och en rejäl avborstning! 

Senare var det Dianas tur. Vi känner inte varann än, så det var mycket "känna efter-ridning" från min sida. Jag kände mig överlag stadigare i sadeln, dock kändes Diddi jätteliten, haha! Jag körde lite samma upplägg i uppvärmningen som med Csenge, eftersom fröken D hemskt gärna lägger sig mycket på bogarna. Det blev lite skänkelvikningar även med henne, en hel del övergångar, lydnad och fokus på att försöka få henne "uppåt-framåt" istället för "neråt-handbroms". Efter ett tag började det faktiskt funka rätt bra, men det märktes att hon tyckte det var jobbigt, hon blev väldigt snabbt trött,och jag bestämde att avsluta när det gick som bäst!  
Det blev stretching även för henne, hon blev väldigt avslappnad efteråt.

Inte alla kan klä i v-format X)
 

BästeBeng ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0