Lady 7/8 2013

Idag provade vi på att hoppa lite jag och Lady. 
Vi började med att värma upp i skritt och trav och bara koncentrerade oss på att vara lugna och avslappnade och inte stressa. Jag hade ställt ut ett hinder (kryss) med en liten bom framför. Vi kom över det i trav en gång åt varje håll, sen la jag in lite galopp innan hon kändes varm. 
Vi försökte oss på att komma i galopp från båda hållen, men hon är svag i höger sida och det blev lite dumt för henne, så vi gjorde det lätt för oss och kom bara i det starkare varvet. Efter varje språng tog vi oss ner till skritt, la en 10m volt, och sedan en halt. Vi tog sammanlagt 7 språng, krysset låg på 50-60. De två sista sprången blev på räcke på 70 cm. 
Hon känns riktigt säker att hoppa, även om hon taggar till blir hon aldrig stark eller dragig, det enda hon kan göra är att stressa iväg i landningen. Men det känns mera som det är i brist på styrka, inte att hon bara vill iväg, hon saktar lydigt ner när man ber henne. 

Över lag kändes hela passet tryggt och lugnt, det gav mig självförtroende, särskilt med tanke på att hoppning inte är min grej. 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0