Csenge & Tristan 18/2 2013

Först ut var Csenge ute i skogen. 
Hon var rejält pigg och lite orolig till en början, blev rädd när snö föll från träden och hon ropade efter de andra hästarna. Hon lugnade dock ner sig efter vi fort upp för galoppbacken med lite tempoväxlingar och övergångar. Hon tyckte det var lite jobbigt att hon inte bara fick springa, men var ändå lydig både i bromsen och gasen! Vid ett tillfälle gav jag henne tyglarna helt och hon tog i som bara den, inte fullt ut, men mycket mer än vad hon vågat innan när vi varit ute, härligt!! Hon var även äckligt fin sista sträckan vi travade, så lättreglerad, behövde knappt röra henne! Bad henne länga steget och OJ som hon längde, jag bara kände hur hon tog i och arbetade under mig! 
Hon kändes sjukt nöjd när vi kom hon igen. Världens bästa knäpphäst!
 
Efter en kort paus och lite mellanmål longerade jag Tristan en snabbis. Han kändes dock väldigt omotiverad, vilket smittade av sig ganska snabbt, så efter en stund jobbade vi lite löst istället, vilket kändes mycket positivare. Vädret var inge kul alls, så vi höll bara på i ca 15-20 minuter. 
 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Nathalie

Fin blogg du har! :)

2013-02-19 @ 23:14:22
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0