Csenge & Tristan 25/2 2013

Innan lunch tog jag mig en promenad tillsammans med Csenge. 
Hon var aningen skeptisk till att vi gick tillsammans, men det kändes ändå som hon trivdes. Vi gick lilla Klämman, gjorde flyttövnigar, joggade lite och bara såg oss omkring. Hon var som vanligt vaksam och reagerade på lite osyligheter ett par gånger, i övrigt var hon avslappnad. 
Det var superhärligt och varmt ute och i vart fall var jag svettig när vi kom hem!

 
Efter lite vila och lunch tog jag en tur på Tritan med. Vi tog långa Klämman. Jag bestämde mig för att testa lite nytt och satte på mitt repträns under mitt vanliga, ville se hur han skulle bete sig med bettlöst i skogen. Jag hade två tyglar men avnände bara en åt gången. Största delen av ritten red jag faktist på det bettlösa, han var jätteduktig, lite trög att göra halt bara. Vi körde mycket övergångar och även lite tempoväxlingar. En sträcka gjorde jag många, täta halter med olika skrittempon emellan. På hemvägen körde jag en halt-galopp-halt med bara reptränset. Stoppsträckan var ju lite längre, men stannade gjorde han, duktiga!! 
Just innan vi kom ut ur skogen stannade vi för att titta på några rådjur på ett kalhygge, Tristan tittade väldigt fascinerat på dem där de spatserade omkring. Nästan hemma började han gäspa en massa och tugga mycket, ett härligt kvitto på en nöjd bebishäst! 


Några dagsfärska bilder :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0