Csenge & Tristan 27/2 2013

Kände mig lite inspirerad och bestämde mig för att försöka mig på lite hoppning nu när paddocken är så mycket bättre i det varma vädret. 

Ställde upp studs och tog tog ut Csenge. Hon kändes aningen slö, förståeligt med tanke på värmen och fällningen. Hon piggnade dock till när hon förstod vad vi skulle göra. Fick dock ge upp på att hoppa studs, vi var lite för gröna med varann för det. Gjorde om det hela till ett litet räcke. Jag kan ju inte påstå att det såg bra ut då heller haha, jag är väldigt van vid hästar som gör allt själva och man bara kan hänga med, men Csenge behövde lite mer hjälp. Så det blev några fula och obekväma skutt innan jag lyckades hitta knapparna och vi fick iaf två ordentliga språng! 
Avslutade med att rida halva vägen runt gården och tillbaka.

Lämnade kvar hindergrejerna i paddocken och gjode om det till en liten fålla och hade lite löshoppning. Tristan tyckte det var jättesvårt när man inte hade draghjälp av nån annan häst, och det blev inte mycket till hopp när han tog sig över (eller igenom) det lilla räcket. När han fått till två lite mer ordentliga skutt i rad fick han avsluta och fick massa beröm! Han lär sig långsamt men säkert, får hårdträna när det blivit barmark!!

Gammal bild på mig och hästen Starshine, men ungefär såg det ut för mig och Bengan i början!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0