Jupiter 11/2 ´2013

Bestämde mig för att pröva ett par skutt med Juppen idag. Har ju egentligen inte ridit honom på ridbana, utan mest i skogen. 
Då jag inte hoppat på flera månader kändes det aningen nervöst, men efter ett par språng kändes det bättre. Vi kom i trav, då jag ville  att han skulle försöka ha kontroll på det hela, han börjar gärna galoppera emot med eleverna, så jag tänkte försöka mig på att bryta den vanan. Inte alla är beredda på att han galopperar sista biten och de grönare eleverna kan ju tycka det är lite obehagligt. 
Iaf, han var jättelydig, vi hade lite svårt att förstå varann någon gång men det löste sig. Tyvärr gav min rygg upp efter en stund och jag fick avsluta, men körde lite löst från marken, vilket verkade uppskattas av klumpen. :)

En liten bild. ;)
Jag försvarar min kassa eftergift med att han tog i liite mer än vad jag väntat mig i språnget! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter

Kul att läsa och se!

2013-02-12 @ 09:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0