Looydn & Tristan 8/2 2013

Red Looydn efter lunch, ett litet lära-känna pass. 
Om det kändes ovant att rida Smilla i onsdags så kan jag nog inte beskriva hur det kändes att sitta på Looydn, hahah!
Till en början var han trög och försökte komma undan på detta vis och genom att lägga sig mot min innerskänkel såfort vi inte gick utmed staketet. När vi väl tragglat ut det blev vi mer samarbetande, och när jag travat och galopperat lite blev framåtbjudningen överlag mycket bättre. Men lite  exrta kul måste vi ju ändå ha, det är ju ändå Looydn vi pratar om. När jag galopperade genom ett hörn och ville att han skulle sluta hänga sig inåt och tog igenom ställnignen lite extra, då jävlar sa Lådan! Upp bar det och åt sidan for vi och ett par stora runda bockningar blev det! Satt kvar gjorde jag dock, mig får han inte av så lätt!! Vi jobbade lite till, och sen red jag ut ur paddocken en stund och bara slappnade av lite. 
Gullig ponny det där, han kan sina saker! :)

Tristan fick följa med ut när jag red ut med mina elever på kvällen. Pigg liten kille, jättekul att komma ut! Ingen större dramatik, förutom när vi galopperar vägen fram och ett rådjur hoppar ut framför oss. Jag har nog aldrig gått från galopp till stillastående så fort! Tristan blev dock inte rädd, utan mer förvånad över att en annan levande varelse kom i vägen. Sen kom ju en häst lös med, när samma ponny som i övre stycket gjorde akrobatkonster och min stackars elev inte var beredd. Det gick dock bra, hon satt upp och vi red vidare, Looydn lite besviken över att han inte fick sin frihet så som han ville. ;)
Resten av ritten gick det lugnt och stilla, hästarna verkade väldigt nöjda när vi kom hem!

KnäppLådan!




Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Nathalie

Söt blogg :)

2013-02-09 @ 11:40:44
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Claudia

Tur att det gick bra! Vi har träffat en hel del rådjur här i skogen, men Tristan är lika förvånad varje gång :)

2013-02-09 @ 12:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0