Smilla & Tristan 6/2 2012

Första turen på Smilla på säkert 4-5 månader. 
Det blev liksom en liten lära-känna ritt, hon har utvecklats en hel del sen jag satt på henne sist. 

Hon var ganska stel och dan i början och ville inte slappna av riktigt, vilket gjorde att vi spände oss båda två. När vi sen blivit lite varma gick det dessto bättre, även om hon fortfarande var lite stel och inte riktigt ville gå undan för skänkeln i alla lägen. Vi testade alla gångarter, och jag måste erkänna att det kändes riktigt konstogt jämfört med Trisse eller Csenge, de har så mycket större steg att man hinner med att tänka och göra mer mellan varven, med Smilla kändes det trippigt och lite stressigt att hinna med, haha! 
När det kändes lagom avslutade vi och gick in.

Red ut med min ridgrupp och Catte på kvällen. Tristan var riktigt trippig och lite stirrig till en början, hoppade till och skyggade för osynligheter.
I skogen var han pigg utan att bli stark, riktigt rolig var han, med mycket framåtbjudning! Mycket mer positiv än igår!

Här är några bilder på Smilla och mig, snälla Markström var gullig att följa med och fota!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0