Csenge & Jupiter 23/1 2013

Red ut tillsammans med en praktikant i det underbara vädret. Hon på Tristan och jag på Bengan. Det var supermysigt, praktiktjejen går samma gymnasium som jag gjort, så vi hade massor att prata om. Hästarna var pigga och framåt i kylan och vi hade ganska friskt tempo hela vägen med långa travsträckor och en lång, härlig galopp där hästarna fick sträcka ut!

På kvällen tömkörde jag Jupiter en vända. Det var svinkallt, så det blev bara en snabbis. Jobbade mest på volt med tempoväxlingar och lydnad i fokus. Han bet sig fast en del i höger varv och vi bråkade en stund innan vi kom överens hur vi skulle göra för att lösa det hela och han var avslappnad och fin när jag avslutade passet. 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0