Dockan 10/6 2013

Ett kort pass på nya ponnyn i stallet idag. Dockan är en pigg och glad tjej som vi hyr över ett år på jobbet. Lite skönt att få rida fast de andra har semester :)
När jag skrev pigg så menar jag att fröken var piiigg! Hon skrittade på som en liten bulldozer, jäklar! Hon ska bara sättas igång nu så jag ville inte sätta för höga krav på henne så det blev mest lydnad med halter och lite vägar samt lite travinslag. Hon var dock totalt outtröttlig, och blev stark varpå det kändes som att vi mest bråkade tillslut. 
Bestämde mig för att det inte var värt bråket, så jag satt av och hämtade ledrep och grimma. Vi jobbade med huvud och tanke och hon var jätteduktig, om än lite otålig. Flytta, vända, backa osv, duktig tjej! Efter en stund kändes hon lugnare både mentalt och fysiskt.
Sammanlagt jobbade vi ca 30-35 minuter. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Nathalie

Vad söt! :)

2013-06-13 @ 00:00:27
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0