Veckan som gått

Då jag inte riktigt orkat skriva något i veckan kör jag en kort sammanfattning på alla veckans hästerier.

11/3:
Tristan i skogen. Mest skritt, då det var så dåligt underlag. Vi klättrade lite, tittade på rådjur och myste i solen. 
Csenge i paddocken. Vi fick en sådär känsla, vi nådde inte ritigt fram till varann, så jag red igenom henne lite lätt tills det kändes lagom.

12/3:
Masserade Csenge ca 20-25 minuter. Koncentrerade mig mest på nacke, hals och kors. Gick sen ut och gjorde lite NH-övningar från marken. Vi hade bra mycket bättre samarbete än dgen innan! 

13/3:
Csenge i skogen. Slängde på hacket och red barbacka med täcke på, det var så råkallt att jag tyckte hon gott kunde behålla det på. Skritt, trav och lite galopp där det tillät. Hon kändes superglad och det smittade verkligen av sig, världens bästa tjej!
 
14/3:
Promenad med Tristan. Promenerade en sväng runt Fjärdingparken, det blev lite miljöträning och mycket tankeverksamhet. Vi både gick och joggade och han var intresserad och glad i hågen! Påväg hem fick han även beta lite, vilket blev perfekt miljöträning då en massa skramliga bussar just passerade. Inte för att han brydde sig men ändå!

15/3:
Csenge, dressyr i paddocken. Red på hacket, mest fokus idag på att hon skulle tänka framåt och få igång bakkroppen. Mycket övergångar, ökningar och även en del lösgörande med skänkelvikningar. Hon kändes arbetsvillig och avslappnad, dock väldigt stel i sidled. 


Här har vi lite bilder från veckan, dock inte i ordning!
 

Kommentarer
Postat av: nora

Söta!!<3 Super fiiiin blogg!

2013-03-16 @ 06:48:24
Postat av: Karro

Fin Trisse var i det blåa schabraket :)

2013-03-18 @ 22:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0