Csenge 15/5 2013

Det blev lite dressyr i paddocken. 

Vi körde på en ganska lång uppvärmning i skritt och trav, med något litet galoppinslag. Därefter körde vi mycket lydnad och lösgörande, hade räknat med att hon skulle vara ganska stel, vilket hon också var till en början. Men arbetsvillig var hon och hon gjorde klart det jag bad om, hon var tom lite väl på i traven och ville nästan gå ifrån mig, så jag fick dämpa henne lite en stund. Red mycket bågar och stora volter och gjorde lite korta slutor och andra slingriga vägar så hon fick tänka och vara uppmärksam på mig hela tiden. Vi sparade på galoppen idag, då jag inte känner mig hemma med underlaget och det fortf är lite tungt, men ingen av oss klagade för det. 
När hon kändes lagom lösgjord tog jag av tränset och red ett litet "program." Provade att rida på volt och böja henne lite, men det blev mest bara missförstånd, så det struntade vi i. Skrittade sen av och tog in henne. Det blev lite stretch innan vi gick ut, och hon verkade tycka det var superskönt, hon nästan gav mig benen. Jättekul! 
 
Kanske inte hennes bäst passande färg, men fin är hon i lindor! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0