Csenge & Tristan 22/5 2013

Först på schemat var uteritt med Bengan!
Det var lite nervöst i början. Ett ord: stenar!! Idag åt tydligen stenblock hästar, allra helst de med mossa på! Hon fjantade runt lite här och var hela ritten, men hon gör ju inget dumt, bara spänner upp sig och glor dumt på grejerna och går sen förbi på största möjliga avstånd. 
I övrigt hade vi det underbart! Vi körde ganska mycket av allt idag, intervaller i alla gångarter, lite halter och tempoväxlingar. Hon var riktigt positiv och pigg utan att bli springig eller stark, gjorde precis det jag bad om. Duktig tjej! Hemma igen blev det lite stretching innan hon fick gå ut igen.
 
Tristan red jag efter mina lektioner. Han satte sig lite på tvären i början när jag skulle böja och be honom att flytta för skänkeln, men efter en liten tillsägelse på skarpen blev han bättre och samarbetade riktigt fint emellanåt. Utmanade honom lite genom att inte rida bestämda vägar utan göra stora eller små, tvära eller mjuka bågar i ett lite slumpmässigt mönster över hela banan i skritt och trav. Gjorde äver lite galoppfattningar med kravet att han skulle gå långsamt och mjukt, vilket var jäääättejobbigt! Avslutade med att skritta runt gården tillsammans med Malin och Kiwi :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0