Dagarna på Gotland

Nu är jag äntligen hemma från en helt underbar helg på Sindarve gård på Gotland. Där har jag gått en s.k Klöverkuskutbildning, som är en kurs som Sveriges 4H anordnar varje år. 
Jag har velat gå den länge men inte haft möjlighet att åka, inte bara pga mitt körintresse, utan även för att Sindarve är en av Sveriges stora kända fjordhästfästen! Jag som älskar rasen har varit i himlen i 4 dagar! De bedriver avel, ridläger och har massor med fina hästar, bla den enormt fina och kända ELIT-hingsten Hugo 179, och även Lordi 274, en annan fin kille, som dock  inte är godkänd ännu, men ändå jättefin! Jag blev aningen crazy fangirl där en stund. 
Själva kursen var jätterolig och lärorik, har verkligen lärt mig massor, samtidigt som jag fått kvitto på att jag kunde lite redan innan. Vi fick göra massor med roliga körövningar och testa på brukskörning, lite praktisk övning i inkörning med unghäst och massor av nyttig teori! Och detta är bara lite av det vi gjorde, det var massor som jag inte kommer orka skriva, och ingen kommer orka läsa ;)
Jag är nu ceritfierad Klöverkusk, och mycket stolt! :D

Slänger upp en del bilder från dagarna!
 
Start tidigt på morgonen.
På färjan.

I väntan på bagage.

Hästapållar!

Ridning barbacka till och från hagen♥

Nyfiken Lordi!

Inför första körpasset.

Allihopa på medellinjen.

Kuskens vy bakom Limbo :)

Rida hem på kvällen!

Vackra gamle Hugo!

Trött Minta.

På G ut på lektion!

Hupp-hupp!

Regnig gårdsplan.

Någon vart på tjocken ;)

Genomgång innan brukskörning.

Brukskörning, hur kul som helst!

Hem-ridning på kvällen.

Hem-ridning nästa morgon :)

Marsch ut till banan!

Magnes rumpa och genomgång.

Lille Calle, 4 år under inkörning.

Tömkörning på schemat.

Glada brudar!

Glaaada hestar!

Fine Magne, påminde mig mycket om min Pelle ♥

Trött Lordi :)

Ute-körning!

Dressyr på banan.

Fine frost, stor fin vitblack!

Balsa, en grå kopia på Smilla!

Hemfärd, buu!


Några skickade bilder :)

Hela gänget ute, med kursledaren Blenda i täten!

Jag tömkör par, jättekul och spännande!

Jag, Katja och Miranda på G ut till hagen. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

ÅH jag dör, kunde du inte slängt ner Balsa i resväskan och tagit med henne hem?!

2013-05-12 @ 22:40:18
Postat av: marianne

Åh...en massa härliga bilder, vilken kanonhelg du verkar haft :)

Jag hittade in här hos dej pga Claudia, som gav mej adressen. Jag frågade hur Tristan har det, han stod hos mej som föl så är förstås lite nyfiken ;)

Svar: Vad roligt! :)
Linnéa Köhler

2013-05-15 @ 08:02:35
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0