Jonas Jo 26/5 2013

Idag mötte jag upp Markström och följde med ut till Jonas. Det var jättelängesen vi umgicks, och jättelängesen jag såg Jonas sist! 
Han har köttat på sig en hel del och verkade glad och nöjd med livet. Vi gick ut i paddocken och Markström började med lite ledarskap och trickträning, sen blev jag uppslängd en vända. 
Det kändes väldigt ovant, då Jonte har ganska mycket egen moter, något som varken Tristan eller Csenge har. Jag har ridit Jonas mycket innan, men nu var det lite back to basics och hitta lite knappar igen. Det kändes att han fått mer styrka sen jag red honom sist, och att jag tappat styrka, särskilt i bål och säte, haha. Det tog en liten stund, men jag tyckte jag hittade honom hyfsat stundtals. Vi tog även ett par små skutt, wiiie sa han om det ;) 
Det kändes jättenyttigt med lite hästombyte, särskilt som att Jonas är så olik "mina" två tokar! 


 


Hoppade av honom för tidigt osv ;P
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0