Löparn & Tristan 16/9 2013

Dubbla uteritter idag!

Först Löparn, han var väl förtjänt av att komma ut lite! Vädret kunde varit bättre dock, blåst och regn nästan hela vägen. Det gjorde inte Löpet någit dock, han var lika glad för det, så nöjd var han. Vi tog oss runt långa Klämman, mest i skritt med inslag av trav och lite lite galopp. Han var lite frustrerad över dert faktum att vi skulle ta det lite lugnt när han väl fått upp värmen, men han höll sig i skinnet. En sträcka fick han länga ut traven ordentligt och hej vad det gick, sååå nöjd kille efteråt, massa frust och sjukt avslappnad! 
Sista biten gick jag som vanligt och det var så kul att se hur glad han var, lysande och vaken blick, nästan lite som en unghäst på sommarbete ^^

Jag var lite tveksam till om jag verkligen skulle ta mig ut med Tristan också, det blåste när jag och Löparn var ute att tom han hoppade till ett par gånger!
Men på eftermiddagen klarnade vädret upp och solen kollade fram. Klart vi skulle ut!! Så härligt det var, känns som det var ett bra tag sen det bara var vi två i skogen. Trodde jag kanske skulle behöva lite att ta i så jag valde kimblewicket, men det visade sig att hästen var i princip helt röststyrd i skogen. Enda gången jag behövde öht ta i tygeln var när vi svängde. Vi körde på i alla gångarter, Tristan tyckte det var riktigt trevligt, han var avslappnad och lite "drömmande" stundtals, men det gjorde inget, vi bara lunkade vägen fram. Tror det kommer få bli det vi gör de närmaste veckorna, bara vara i skogen och ha det mysigt ihop, och kanske skaffa oss lite flås i processen :)

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0