Tristan & Csenge 11/9 2013

Drog på Tristan grejerna och longerade plutthästen. 
Började med att gå några varv med honom i paddocken och han var riktigt följsam, till skillnad var han har varit i hanteringen det senaste. 
När jag väl började longera var han hyfsat pigg och lyhörd, men jag fick ändå vara på honom, för maska ville han ändå gärna. Koncentrerade mig på skritt och trav och ville att han skulle svara snabbt och tänka framåt. Hade satt på honom gummisnodd, och även om han tyckte den var jättejobbig i början slappnade han av och jobbade riktigt fint och provade formen korta stunder. Det blev en del tempoväxlingar och övergångar i båda varven, sen fick han trava av och länga steget på rakt spår på fyrkanten löst. 
Innan jag avslutade tog jag av honom snodden och gjorden och övade inkallningar på lina. Det gjorde han riktigt bra efter några gånger, ska jobba med det ett tag nu innan jag låter honom gå lös med mig igen, för just nu är han i en "skitunge-fas" där han gärna ignorerar och går ifrån en och utmanar. 

Strax efter Trissen blev det ett försök till dressyr med Csenge. 
Vi kom inte överens och fick ingen bra känsla. Hon kändes ovillig, stod emot och smet såfort hon fick chansen. Hon var verkligen inte på nåt bra humör. Jag försökte göra det bästa av det, men hon kändes inte bekväm med arbete alls idag. Den dåliga känslan gjorde att min ridning försämrades nåt fruktansvärt. Mot slutet fick vi en liten stund då det kändes någorlunda bra, så jag avslutade där. 
Detta passet är ett sånt man glömmer och går vidare. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0