Tristan & Csenge 2/9 2013

Tänkte jag skulle ha lite lydnad, bus och lek med båda hästarna.
Tog med båda ut i paddocken och skickade iväg dom. Csenge ville vara med och busa och var hur med och fokuserad som helst, medan Herr Jag-skiter-i-er ställde sig i ett hörn och glodde. Så jag ignorerade honom och la mer energi på Bengan som faktiskt ville vara med. När hon var färdig skjutsade jag runt Tristan i en lite halvslarvig join-up. Han var skitgnällig och det tog mycket tålamod innan han kunde kallas in. Csenge hade jag parkerat i mitten och hon stod som ett ljus hela tiden, hur duktig som helst!
När även Tristan var klar gjorde vi övningar på marken tillsammans. En fick stå still medan jag ledde den andra runt den första. De fick stå i olika positioner jämtemot varann, jag flyttade, backade, gick runt och parkerade om varannat. Det märktes att de fick tänka mycket - jag krävde full uppmärksamhet hela tiden - och de blev snabbt trötta. Här var Tristan üderlydig, medan Bengan hade lite svårt att stå parkerad vissa gånger. 
Mitt kroppsspråk kunde helt klart varit bättre vissa gånger, men för det mesta kände jag mig medveten om vad jag gav för signaler.

 
Fokuserad Beng och en Bebisröv :P
Glad Beng mot slutet av passet :P

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0